Науково-методична діяльність

Аналіз роботи практикуму музичних керівників за 2018 рік.

В 2018 році відбулося 2 засідання практикуму  музичних керівників.

Засідання 1 проводилось на базі ЗДО №4 «Теремок», 14.03. Тема -  Музично-сенсорний розвиток дітей дошкільного віку. Особливості формування у дошкільників уявлень про засоби музичної виразності. 

Музкерівники розглянули питання особливостей формування уявлень про засоби музичної виразності у вікових групах, підбору методичних прийомів для навчання дітей музичної грамоти, відзначили значення музично-дидактичної гри в формуванні музично-сенсорних здібностей.
Практичний блок включав заняття з дітьми старшої групи, яке провела Вершигора І.В. «На гостинах у ноток» де діти за допомогою ігор знайомились з нотами, їх назвами, звукорядом, закріплювали знання про жанри музики, її характер.
Та заняття-тренінг «Якими засобами говорить музика», проведене Глуховою О.М., де педагоги вправлялися у виконанні завдань які допоможуть розвинути у дітей музично-сенсорні здібності : відчуття ритму, тембру, ладо-висотний слух та ін.


Засідання 2 проводилось на базі ЗДО Дунаєвецької селищної ОТГ, 18.10. Тема -  Педагогічна діагностика рівня музичного розвитку дітей дошкільного віку.
Розглянули методичні рекомендації щодо організації діагностики музичного розвитку дітей дошкільного віку. Визначили параметри та засоби діагностики музичного розвитку дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. Ознайомились з каталогом  ігор та вправ для діагностики музичного розвитку дітей.
Заклецька Л.М., музкерівник ЗДО Дунаєвецької селищної ОТГ,  презентувала роботу з дітьми у формі заняття-квесту «Чарівна квітка», в якому використала музично-дидактичні ігри з допомогою яких можна виявити знання дітей про жанри музики (пісня, танок, марш), рівень музичної пам’яті (впізнавання музичних творів за мелодією), рівень розвитку музичного слуху,  вміння відтворювати дітьми ритмічний малюнок, здібності дітей розрізняти  на слух тембри звучання музичних інструментів; перевірити вміння дітей визначати характер, темп музичного твору та ін.
Для слухачів Людмила Миколаївна провела гру «Відгадай колір музики»
Музичні керівники мали можливість оцінити музичний розвиток дітей під час різних видів музичної діяльності.


Засідання 1  було проведено в ДНЗ №1 «Ромашка», 16 лютого  за темою: «Спільні проекти музичного керівника і вихователя у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу»

Музичні керівники визначили основні форми роботи  музичного керівника з вихователями, як музика інтегрується в різні види діяльності дітей, як створити предметно-розвивальне музичне середовище в ДНЗ.

У цьому закладі проводилось спільне засідання творчої групи з проблеми економічної грамотності дітей дошкільного віку, засідання семінару-практикуму вихователів старших груп та семінару-практикуму музичних керівників. У практичному модулі засідання ми мали можливість переглянути інтегроване заняття «Перші кроки в економіку з Афлатуном».  Ми бачили спільну діяльність вихователів і музичного керівника.

Друге засідання проводилось в ДНЗ №5, 9 листопада за темою: «Гра в оркестрі дитячих музичних інструментів, як одна з важливих форм музичного розвитку дитини»

Ми розглядали методичні рекомендації по роботі з  дитячий оркестром в дошкільному закладі.
Впровадження сучасних інноваційних технологій в роботі з дошкільниками (методика К.Орфа, Т.Є.Тютюнникової).

В практичному блоці музичний керівник Фурман Леся Михайлівна провела заняття екскурсію  з дітьми «В музеї музичних інструментів»

Екскурсія у міні музей музичних інструментів не залишила байдужими учасників практикуму. Діти ознайомились із різними секціями музею (струнними, клавішними, духовими, ударно-шумовими, а також із саморобними музичними інструментами)

Побували у майстерні інструментів і самі грали в оркестрі.  В процесі музичного заняття було продемонстровано використання гри на інструментах у різних видах музичної діяльності : під час співу, музично-ритмічних рухів. Цікавим фіналом  заняття, який приємно вразив гостей, було оркестрове виконання музичного твору "Дощик", у якому звучав баян та домра.

Учасники засідання практикувались у здійсненні оркестровки музичного твору: їм  було запропоновано  придумати партії для певних груп музичних інструментів, записати оркестрову партитуру. Фіналом засідання було виконання музичними керівниками оркестрованого музичного твору.

У 2018 році буде  працювати практикум музичних керівників з проблеми
«ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ В ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСВОЄННЯ НИМИ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МУЗИЧНИХ ЗНАНЬ»

*        Особливості формування в дошкільників уявлень про засоби музичної виразності. Музично-сенсорний розвиток дітей дошкільного віку.
                                 22.03.  - ДНЗ №4

*        Педагогічна діагностика рівня музичного розвитку дітей дошкільного віку.
                                18.10  - ДНЗ ст.Дунаївці

Нехай у всіх планах і починаннях вас супроводжують яскравий успіх і творчі перемоги, робота приносить тільки задоволення.

Нехай Господь примножує ваші сили на многії літа!


План роботи практикуму музичих керівників на 2018 рік з проблеми 


«ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ В ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСВОЄННЯ НИМИ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МУЗИЧНИХ ЗНАНЬ»


Засідання 1.                                      ДНЗ №4                                                   22.03.2018

Тема. Особливості формування у дошкільників уявлень про засоби музичної виразності. Музично-сенсорний розвиток дітей дошкільного віку.
  1. Методи і методичні прийоми навчання дітей музичної грамоти. (Повідомлення)
  2. Музично-дидактичні ігри як основний засіб формування музично-сенсорних здібностей дітей. (Повідомлення)
  3. Особливості формування  уявлень про засоби музичної виразності у вікових групах дошкільного навчального закладу. (Практикум. Обмін досвідом)
  4. Практична робота з дітьми старшої групи. (Заняття-панорама)

Засідання 2.                                 ДНЗ ст.Дунаївці                                              18.10.2018

Тема. Педагогічна діагностика рівня музичного розвитку дітей в дошкільного віку.
  1. Методичні рекомендації щодо організації діагностики музичного розвитку дітей дошкільного віку. (Повідомлення)
  2. Параметри та засоби діагностики музичного розвитку дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. (Обмін досвідом)
  3. Дидактичні ігри та вправи для діагностики музичного розвитку дошкільників. (Практикум)
  4. Оцінювання музичного розвитку дітей під час різних видів музичної діяльності. (Практикум)

План роботи практикуму музичних керівників на 2017 рік 

Засідання 1
Тема. Спільні проекти музичного керівника та вихователя у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу.

1.     Форми роботи музичного керівника з вихователями ДНЗ.
2.     Інтеграція музики у різні види діяльності дітей.
3.     Предметно-розвивальне музичне середовище в ДНЗ.
4.     Практична робота з дітьми та вихователями.
Д.з. Описати спільний проект музичного керівника і вихователя (тема довільна). Підготувати консультацію для вихователів.

Засідання 2.
Тема. Гра в оркестрі дитячих музичних інструментів, як одна з важливих форм музичного розвитку дитини.

1.     Дитячий оркестр в дошкільному закладі (методичні рекомендації).
2.     Впровадження сучасних інноваційних технологій в роботі з дошкільниками (методика К.Орфа, Т.Є.Тютюнникової).
3.     Засоби підбору музичного репертуару та здійснення оркестровки творів на заняттях з музичного розвитку. (Практикум)
4.     Практична робота з дітьми.


Здійснення оркестровки творів






_______________________________________________________________

План роботи семінару-практикуму музичних керівникі на 2016 рік

Мета.
Підвищення фахового рівня музичних керівників дошкільних навчальних закладів, стимулювання  педагогічної  творчості , консультування музичних керівників щодо впровадження в педагогічний виховний процес  компетентного підходу, реалізації оздоровчої  функції навчання. Ознайомлення з основними напрямами оновлення освіти, новинками педагогічних видань, нормативними документами, редакціями методичних служб. Активізація педагогічної  творчості, накопичення, узагальнення передового досвіду. Підвищення загально культурного потенціалу музичного керівника.

Засідання 1.                                                        16.02.2016.                           ЦРД «Пролісок»
Розвиток дошкільників засобами ритміки та хореографії.
Теоретична частина.
1.     Чинні парціальні програми по хореографії.
2.     Методи навчання на хореографічних заняттях.
3.     Гурткова робота з ритміки та хореографії.
Практична частина.
1.     «Ми запрошуємо вас на танцювальний майстер-клас»
2.     Практичний показ роботи з дітьми.

Засідання 2.                              
Музично-руховий розвиток дітей дошкільного віку.
Теоретична частина.
1.      Вимоги комплексної програми «Українське дошкілля» щодо музично-ритмічного розвитку дітей.
2.      Значення музично-ритмічних рухів для розвитку особистості.
3.      Особливості музично-ритмічної діяльності в різних вікових групах.
Практична частина.
1.           Тренінг. Розподіл музично-ритмічних рухів відповідно віковим можливостям дітей.
2.           Практичний показ роботи з дітьми.


Засідання 3.                            
Формування творчих здібностей дітей за допомогою музично-ритмічних та танцювальних рухів.
Теоретична частина.
1.     Умови успішного розвитку творчої активності дітей.
2.     Педагогічні технології, які використовуються В ДНЗ для музично-рухового розвитку дошкільників.
3.     Формування танцювальних навичок в дітей: етапи, методи, прийоми.
Практична частина.
1.     Тренінг. «Різнобарвя танцювальних фігур»
2.     Практичний показ роботи з дітьми.


Тренінг. «Різнобарвя танцювальних фігур»












________________________________________________________________________

Виступ на серпневій конференції 

Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дошкільника


«Найкращий спосіб прищепити дітям любов до Батьківщини полягає в тому, щоб ця любов була у їх батьків». Сьогодні вислів, що належить перу Шарля Луї Де Монтеск’є є особливо актуальним. Адже найближчим оточенням, яке справляє вплив на духовний світ дитини є їхні батьки, родина.

Українська родина споконвіку готувала дитину до Добра, Милосердя і Любові. Український народ, здебільшого релігійний, віруючий, тому і в родинному колі учили дотримуватися заповідей Божих, які визначали норму Моралі і їхню поведінку.

Дитина не народжується моральною або аморальною, вона поступово стає такою. Залежно від того, в якому середовищі, в яких умовах вона живе, яке дістає виховання.

На превеликий жаль значна частина сучасних сімей далека від традицій національної родини з її сімейними традиціями, нормами поведінки і співжиття з її народною етикою, мораллю.

Сьогодні виголошується необхідність морального виховання наших дітей на національних традиціях, прищеплення у майбутніх громадян України ідеалів Добра і Краси, Гідності та Милосердя, Справедливості і Співчуття, що є підґрунтям зростання духовності.

У переважній більшості сімей втрачені національні традиції, звичаї, смаки; тож для багатьох малюків першим осередком прилучення до духовних скарбів своєї нації є дошкільний заклад. Щоб діти стали народом, творцями своєї долі, необхідно, аби вони за час перебування у дошкільному закладі міцно засвоїли духовність, культуру рідного народу, глибоко перейнялися його національним духом, способом мислення й буття.

Одним із майданчиків, на якому можна формувати в дітей духовні цінності, виховати патріотизм та заглибити їх у дивовижно розмаїтий світ українства є музична діяльність. Це здійснюється через такі форми взаємодії музкерівника з дітьми як:

  •        слухання високохудожніх зразків української класичної музики та бесіда з приводу прослуханого твору.
  •         цікаві бесіди про відомих українських співаків, композиторів, їх творчий шлях.

Необхідно на конкретних прикладах, через конкретних людей познайомити дітей з „характером” українського народу (творчі здібності, вмілість, пісенність, гостинність, доброзичливість, чутливість, вміння захищати свою Батьківщину).
  •  ознайомлення і зацікавлення дітей українськими народними інструментами, грою на них.

Народні музичні інструменти України – це яскрава сторінка історії музичної культури українського народу. Вони виявляють багатство його душі, свідчать про високу матеріальну та духовну культуру.
  •    розгляд ілюстрацій народознавчого змісту та бесіда у поєднанні з музикою.

Ще одним важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення дітей до народознавства — вивчення культури, звичаїв рідного народу шляхом ознайомлення з характерними ознаками побуту українців (житло, одяг, предмети побуту, народна іграшка), народних  ремесел (гончарство, вишивка, килимарство, лозоплетіння тощо), символів (верба і калина, вінок, рушник). Для цього використовуємо народні ігри, таночки, пісні, забави.
  •      вивчення елементів народного танцю.

Адже народний танець, як і кожний витвір народного мистецтва,  є плодом народної творчості, уособленням його смаків і вподобань, дзеркалом національних особливостей художнього мислення народу. Українські хороводні ігри та таночки виражають людські почуття, думки, взаємовідносини. Тому танцювальне мистецтво можна, безумовно, розглядати як один з найбільш дійових факторів формування гармонійно розвинутої, духовно збагаченої особистості.

  •         вивчення українських народних пісень та їх виконання.

Народна пісня має величезний освітній потенціал.  В піснях живе вся історія нашого буття. У них і кохання, і побутове життя, і праця, і військова слава. Українські пісні надзвичайно мелодійні, щирі та прості. Вони нікого не залишають байдужими. У наших піснях немає жорстокості, агресії, навпаки – прагнення щастя, любові, добробуту, гумор, що найкраще характеризує національні риси нашого народу.
Дитина, виконуючи пісню, не лише закохується у її мелодійність, але й вбирає інформацію, яка закладена в ній, вона пізнає свій національний світ, починає його шанувати.
  •       використання народних звичаїв, обрядів, ігор на святах, розвагах

Найпоширенішою формою патріотичного виховання дошкільників у дитячому садку є проведення народних свят, розваг, інсценізацій українських народних казок. У доступній для дітей формі знайомимо дітей з народними традиціями та обрядами, організовуючи календарно-обрядові свята. Це свята осіннього циклу «Яблучний Спас»,  «Осінній ярмарок»; зимового циклу – «Святий Миколай до нас завітай», «Щедрий вечір, добрий вечір», весняного циклу – «Стрітення» («Зима з Весною зустрічається»), «Великдень», літнього циклу – «На Івана, на Купала». Народні традиції, звичаї та обряди об’єднують минуле й майбутнє народу, старші й молодші покоління. Традиції є основою виховання, головним механізмом формування якостей особистості.
Любов до Батьківщини, повага до її народу беруть початок від дитячої прихильності до своєї сім’ї, шанобливого ставлення до старших в родині, предків, тому доцільним є проведення спільних з батьками заходів, родинних свят, на яких діти із задоволенням співають пісні про маму, тата, близьких їй людей. Від виховання любові та поваги до найрідніших людей залежить подальший розвиток позитивного ставлення дитини до світу.

Отже, успіх патріотичного виховання значною мірою залежить від національної культури  і батьків і педагогів.
Розвиток духовного потенціалу дошкільників вимагає високої професійної та моральної культури педагога, гуманістичної спрямованості його педагогічної діяльності, вміння розуміти дитину і діяти спільно з нею. З цією метою на засіданнях семінару-практикуму музичних керівників району неодноразово розглядалися питання національного, морального виховання дошкільників.

Дитинство – це період народження і становлення особистості з її майбутніми духовними, етичними, моральними цінностями; період пізнання соціуму та її величності Людини. Це, нарешті, фундамент становлення громадянина і патріота своєї країни.
Тому і патріотизм, і мораль, і духовність потрібно виховувати з раннього дитинства.

Кажуть, що чужа душа – це сутінки. Дитяча ж душа – це не сутінки, а світло – яскраве, чисте і дуже красиве.  І ми, дорослі, повинні робити все для того, щоб воно наповнювало щастям все наше життя.


Дякую за увагу!






План роботи
школи передового досвіду по проблемі:
"Патріотичне виховання дошкільників"
на 2015 рік

Засідання 1.                                                                

Патріотичне виховання в процесі музичної діяльності дошкільників.

Питання для обговорення.
1.     Завдання патріотичного виховання дошкільників.
2.     Форми і методи організації музичної діяльності з патріотичного виховання.
3.     Характеристика музичного репертуару по патріотичному вихованню (за видами діяльності) – слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи.
Практична частина
1.     Перегляд роботи з дітьми по патріотичному вихованню (тематичне заняття)
2.     Обмін досвідом роботи по проведенню тематичних занять з патріотичного виховання.

Засідання 2.                                                                         

Патріотичне виховання в процесі музично-театралізованої діяльності дошкільників.

Питання для обговорення.
1.     Народна казка – джерело формування моральних якостей особистості.
2.     Вплив музично-театралізованої діяльності на виховання патріотичних почуттів дітей дошкільного віку.
3.     Використання народної творчості як засобу національного виховання дітей.
Практична частина
1.     Перегляд роботи з дітьми. (музично-театралізована діяльність)
2.     Створення каталогу  театралізованих ігор по патріотичному вихованню.

Засідання 3.                                                                    

Патріотичне виховання під час свят і розваг.

Питання для обговорення.
1.        Дитяче свято, як одна з найефективніших форм педагогічного впливу на дошкільників.
2.        Класифікація, тематика свят та розваг патріотичного змісту.
3.        Використання фольклору як засобу патріотичного виховання дітей.
Практична частина
1.     Перегляд роботи з дітьми. (свято на патріотичну тематику )
2.     Виставка  сценаріїв свят (розваг) на патріотичну тематику
3.     Анкетування. Підсумок роботи семінару-практикуму

________________________________________________________________________

План роботи
школи передового досвіду по проблемі:
"Розвиток мовлення дошкільників в процесі музичної діяльності"
на 2014 рік

Засідання 1.                                                                                      19.02.  ЦРД «Пролісок»
Мовленнєвий розвиток дошкільників
засобами музично-театралізованої діяльності
І. Попередня підготовка.
  1. Вивчення методичної літератури по даній темі.
  2. Підбір театралізованих ігор.
II. Питання для обговорення.
1.             Розвиток діалогічного та монологічного мовлення в процесі театралізованої діяльності.
2.             Методика проведення музично-театралізованої гри.
III. Практична частина.
1. Тренінг.
Використання театралізованих ігор у розвитку мовлення дітей.
2. Відкритий показ роботи.
Музично-театралізована діяльність дітей.


Засідання 2.                                                                                       29.04. ЦРД «Пролісок»
Розвиток мовлення дошкільників
в процесі спеціально організованої музичної діяльності
І. Попередня підготовка.
  1. Вивчення методичної літератури по даній темі.
  2. Підбір вправ, ігор для розвитку мовлення дітей на музичних заняттях.
II. Питання для обговорення.
  1. Роль  музичного керівника у розвитку мовлення дітей.
  2. Розвиток мовлення дітей під час:
- Слухання музики.
- Співочої діяльності.
- Музично-ритмічної діяльності.
III. Практична частина.
1. Тренінг.
                        Музичні ігри, вправи для розвитку мовлення дітей.
2. Відкритий показ роботи.
                        Музичне заняття з використанням вправ, ігор для розвитку мовлення дітей.


Засідання 3.                                                                                       20.11. ЦРД «Пролісок»
Інтеграція
музично-ритмічної та корекційної діяльності
І. Попередня підготовка.
  1. Вивчення методичної літератури по даній темі.
  2. Підготовка конспекту музичного заняття з використанням вправ, ігор для розвитку мовлення дітей.
II. Питання для обговорення.
  1. Корекційно-розвивальні можливості музичної діяльності.
  2. Музично-ритмічні рухи як засіб активізації та корекції мовленнєвого розвитку дошкільників
III. Практична частина.
1. Тренінг.
                        Музичні ігри та вправи  на розвиток координації рухів, чуття ритму, темпу, регуляції мязового тонусу.
2. Відкритий показ роботи.
                        Підгрупове заняття 
________________________________________________________________________
План роботи семінару-практикуму на 2013 рік

Засідання 1. Залучення до національної культури в процесі проведення фольклорних свят.

І. Попередня підготовка.
1.            Підготовка до презентації виставки «Картотека українських народних ігор».
2.            Вивчення літератури по даній темі.
II. Питання для обговорення.
1.        Дитяче свято, як одна з найефективніших форм педагогічного впливу на дошкільників.
2.        Народні свята та обряди у дошкіллі.
III. Практична частина.
  1. Фольклорне свято з відображенням народних звичаїв та традицій.
  2. Презентація виставки «Українські народні ігри»

Засідання 2. Розвиток почуття гумору засобами музичного мистецтва.

І. Попередня підготовка.
1. Вивчення літератури по даній темі.
2. Підготовка каталогу музичних творів для розвитку почуття гумору дошкільників.
II. Питання для обговорення.
  1. Особливості почуття гумору у старших дошкільників.
  2. Методика розвитку почуття гумору дітей засобами музичного мистецтва.
III. Практична частина.
  1. Перегляд свята «У нас в садочку гуморина».
  2. Конкурс ідей для проведення Дня гумору у садочку.
  3. Презентація каталогів музичних творів.
  4. Анкетування. Підсумок роботи семінару-практикуму.

Засідання 3.   Здоров'язберігаючі технології на музичних заняттях

І. Попередня підготовка
  1. Вивчення літератури по даній темі.
  2. Підбір методичних і практичних матеріалів з питань використання здоровязберігаючих технологій.
ІІ. Питання для обговорення
  1. Оптимізація здоровя дітей на музичних заняттях.
  2. Здоровязберігаючі технології на музичних заняттях:
-          логритміка;
-          пальчикова гімнастика;
-          дихальна гімнастика;
-          артикуляційна гімнастика;
-          ігровий масаж;
-          зорова гімнастика;
-          музикотерапія;
-          мовні ігри;
-          оздоровчі та фонопедичні вправи.
III. Практична частина.

  1. Практичний перегляд заняття.
  2. Використання здоровязберігаючих технологій у роботі з дітьми. (практикум)
  3. Анкетування. Підсумок роботи семінару-практикуму.
Використання здоровязберігаючих технологій у роботі з дітьми. (практикум)








Немає коментарів:

Дописати коментар