Для батьків

Казка про Музику

У музичному королівстві, в мелодійному місті жила-була Музика. Розумна і могутня.
І жили в цьому королівстві звуки: високі і низькі, довгі і короткі.
А також ноти: швидкі і повільні. І ще багато музичних осіб знайшли притулок в музичному королівстві: такти, ритми, тризвуки ...
А Музика була найголовнішою. Вона по-своєму поєднувала ноти, ритми, звуки. Коли у Музики був гарний настрій, то вона була радісною. Коли їй хотілося помріяти - мрійливою. Якщо підступав смуток, то вона ставала сумною.
Але ось одного разу в мелодійне місто прийшов злодій. Він був сильний і міцний. Лиходій шумів і кричав, що втомився від Музики, топтав ноти, заглушав звуки. І Музика стиснулася, сховалася, і стала нечутною.
А далі сталося ось що. Потяглися сірі дні без музики. Чомусь сили лиходія поступово залишали, він почав погано себе почувати, став кволим і слабким.
І тоді до нього прийшла Музика: мелодійна і співуча, ніжна і зворушлива. І щось змінилося на душі у лиходія. Він раптом побачив золоте сонце, і блакитне небо, вдихнув ковток свіжого повітря; і заборонив оточуючим називати його лиходієм. Йому раптом стало легко.
Чарівна, чарівна Музика може творити чудеса. Вона змінює людей, робить світ добрішим і кращим.
                                                            «У королівстві Музики»
                                                                       Автор казки: Ірис Ревю


Консультація для батьків. 

Співайте діткам перед сном


«Котику сіренький...» Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях!! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засипає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому що співає їх найрідніша в світі людина – матуся!

Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу роль у духовному розвитку дитини. Саме завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.

Котику сіренький,                                  Дитя буде спати,
Котику біленький,                                 Котик воркотати,
Котку волохатий,                                 Ой на кота воркота,
Не ходи по хаті,                                     На дитину дрімота!

Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішуються психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розвертається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомить з головними принципами побудови світу.

Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!

Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися просто покласти голівку на плече.Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!

Рученьки, ніженьки,
Лагідні очі!
Спокійної ночі!
Скінчилася гра!
Рученьки, ніженьки,
Спокійної ночі!
Спати пора!

Обряд щедрування


Ось і минув Святвечір. Але на цьому новорічні свята не закінчуються, адже 13 січня – Щедрий вечір. Зараз же це свято величають Старий Новий рік. У цей день прийнято варити вареники. Та ці варенички не прості. Вони можуть бути із цукром, сіллю, перцем, ниткою, горошинкою і навіть зі сміттям. Тій людині, якій дістанеться вареник солодкий – весь рік таланитиме, тій, що солоний – навпаки, ниточка – означає поїздку, горох(квасоля) – поява діток.


Крім поїдання вареників за щедрим столом та святкування Старого Нового року, діти і дорослі починають щедрувати – розповідати щедрівки – віршики, що величають господаря та всю його родину, бажаючи щастя, доброго врожаю та приплоду худоби.

Постукавши до хати, запитують:
Пане господарю (пані господине), чи спите,
Чи чуєте? Чи дома ночуєте?
Чи дозволите щедрувати,
Свій дім звеселяти?

Не впустити щедрівників та і колядників – вважалося гріхом, тому звісно двері відчиняють.

Традиційний щедрик має такі слова:
Маленькі дітки (дівчата 5 років) можуть вивчити такі щедрівочки:


А для хлопчиків підійде така:


Для зовсім малесеньких дітлахів ось такі щедрівки:



Цікаві факти про Різдво


1. Прикрашання ялинки насправді символ не Нового року, а Різдва. Вічнозелена рослина з давніх часів уособлювала вічне життя та відродження. А у християнській релігії її називали деревом Ісуса. Змішання новорічних та різдвяних традицій сталося у 30-ті роки ХХ ст. Через антирелігійну пропаганду в СРСР у 20-ті роки заборонили святкувати Різдво. Однак у 1935 році у Кремлі до Нового року влаштували дитячій ранок, де прикрасили зелену красуню. До того часу більшість людей забули, що зірка на верхівці – не просто для краси. Це символ Віфлеємської зірки.

2. Ялинкова куля – насправді стилізоване райське яблуко.Раніше ялинки прикрашали саме цим фруктом по аналогії з райським деревом. Потім до яблук почали додавати пряники та печиво. Гілки не витримували такої ваги, тож замість яблук вигадали скляні прикраси. Перша ялинкова куля з’явилася в Саксонії у XVI ст.
3. Багато астрономів намагалися дізнатися, чим насправді була Віфлеємська зірка. Спалаха наднової бути не могло – наша галактика занадто стара. Є декілька гіпотез, які пояснюють біблійське небесне явище. Одна з них припускає, що це була комета, інакше, як вона могла йти небом й вести за собою волхвів. Інша гіпотеза говорить, що в день народження Христа Меркурій підійшов ближче до Землі і відбив від себе світло одразу кількох інших планет, які вишикувалися в небі якось по-особливому (якщо їх з’єднати лініями, вийде два накладених один на одного трикутника – зірка Давида), – і Меркурій «засяяв» яскравіше.
4. Цікаво, що три східних царя (волхви) Валтасар, Гаспар і Мельхіор, які прийшли до Ісуса також були вченими-астрономами. Відомі й ті цінні подарунки, що вони принесли малому Месії: золото, ладан і смирну. Золото підносили царям. Ладан – коштовну ароматичну смолу особливого дерева у давні часи підносили в знак благоговіння. Смирною, цінним благовонним маслом у той час змащували померлих. Тож волхви принесли Христу золото як Царю, ладан як Богу, смирну як Людині. Ці дари збереглися й до сьогодні. Вони знаходяться на святій горі Афон в монастирі святого Павла.
5. Точна дата народження Ісуса Христа в Біблії не згадується. Науковці досі не з’ясували, яка дата достовірна, і навряд чи дізнаються.
6. Різдво на Русі почали святкувати в Х столітті. Його традиції змішали з місцевим язичницьким святом повернення сонця або початком сільськогосподарського року. У деяких місцях використовувалося доріздвяна назва свята — Коляда. Переддень Різдва вважається найцікавішою частиною свята, тому що включає ритуальні і магічні обряди, деякі передвіщають гарний урожай і довге життя.
7. Саме в ніч перед Різдвом, за народним повір’ями, панують дві сили: добра та зла. До якої людина примикала, та й творила з нею дива. Одна зазивала колядувати й славити народження Христа за святковим столом, а інша збирала на шабаш відьом. Ворожіння на Різдво по праву вважаються найбільш правдивими і своїм корінням сягає часів язичницької Русі.
8. До Різдва віруючі мають витримати 40 днів посту.За суворими правилами останній день найбільш жорсткий – 6 січня людям рекомендовано не вживати ні води, ні їжі до першої зорі – символу зірки Віфлеємської. Тоді дозволяється вкусити сочево (пісне блюдо, яке готується з пшениці або рису з медом та фруктами). Саме тому російською Святвечір називають «Сочельник».
9. За традицією, на Святвечір мало бути 12 пісних страв: кутя, вар, горох, капусняк, рибні страви, голубці, борщ, вареники, млинці, каша, пиріжки, гриби. Після вечері, яка тривала 3-4 години, кутю та деякі інші страви не прибирали зі столу, а залишали для духів, які будуть сідати за Святу вечерю вдруге. Для них також ставили склянку води та чистий рушник.
10. Ранесенько до схід сонця 7 січня починали ходити хлопчики-віншувальники (дівчаткам ходити з вітаннями не годилося) і «віншували». Віншувальникам дуже раділи, бо господарі переживали, щоб першою не прийшла особа жіночої статі (це віщувало хвороби). Тому радо обдаровували хлопців грішми та гостинцями (цукерками, яблуками, горіхами, книшиком і т.п.).
11. Перші дитячі ватаги колядників йшли в підвечірок 7 січня. Кожен мав через плече торбинку, куди складали гостинці. Коляда – це гімн Христу, оспівування його народження. У щедрівках славлять природу, закликають весну. Дехто ходив по хатах з вертепом. Вважалося, чим більше дітей завітає до хати, тим щедрішим для її господарів буде Новий рік.
12. У різних регіонах колядування проводилося по різному: на Покутті колядували ще напередодні Різдва, на Лівобережжі – першого дня, а на Поділлі – водили ватаги лише другого дня свят.
13.Традиційний одяг колядницьких ватаг – білі та коричневі кожушки й свитки, чоботи власної роботи, хустки або віночки у дівчат. Святкові ватаги залежно від регіону різнилися своїм кількісним складом і обрядовими персонажами. Обходячи оселі, колядники піснями та відтворенням побутових сценок поздоровляли господарів та їхніх дітей, бажаючи всім щастя й здоров’я на многії літа.
14. Прикмети: «Якщо на Святвечір сніжна погода – буде врожай на хліб». Вважалося, що в цей день, останній перед Різдвом, снігопад – вірна ознака процвітання господарства у новому році. А якщо у цей день мороз – у сім’ї буде злагода та любов. Зрозуміло, ці прикмети та упередження всього лише «луна» язичницьких святкувань та традицій, що не мають відношення до суті великого християнського свята.
Підготувала Марина Ботнарева

 Що варто розповісти дитині

про Миколая? 





Святий Миколай Чудотворець, за стародавніми переказами, жив у Малій Азії багато століть тому, в III-IV століття нашої ери. Народився він в сім'ї благочестивих батьків, і з народження відрізнявся своєю добротою, співчуттям і безкорисливістю. Він завжди допомагав усім, кому може і чим може – це унікальний приклад чесноти в чистому вигляді, якої варто повчиться кожному.

Один з численних переказів свідчить, що одного разу Святий Миколай дізнався про сім'ю одного бідняка, у якого було три доньки. Це була настільки бідна сім'я, що вони ледве зводили кінці з кінцями, і в батька абсолютно не було грошей для того щоб видати своїх дочок заміж, а без цього на дівчат чекала б дуже непроста доля. Миколай, який на передодні отримав у спадок всі заощадження своїх батьків, вирішив допомогти їм – вночі, накинувши старий плащ, він відправився до будинку бідняка. Побачивши розкрите вікно, він підкинув три мішечки із золотими монетами – по одному для кожної доньки. На ранок, помітивши «подарунок долі», дівчата вирішили, що це вірно Господь послав до них ангела, щоб врятувати їх.

Святого Миколая вважають захисником бідняків і стражденних, він завжди готовий прийти на допомогу і принести трохи чарівництва в життя кожного. Але, допомагає він тільки тим, хто чистий душею, чиї помисли безкорисливі й відкриті, хто істинно вірить в добро і живе зі світлом в душі.

А ще, Миколай Чудотворець протегує всім дітям. Малюки ж просто обожнюють це свято і завжди чекають з нетерпінням, адже Святий Миколай завжди приносить солодощі тим, хто добре поводився. А неслухняним дітям замість солодощів він дарує сушені гілочки різки, нагадуючи про те, яке покарання їх може чекати за погану поведінку.

У Західній Європі Святий Миколай приносить подаруночки в носочки, які діти заздалегідь вішають на камін, у нас же вважається, що якщо дитина добре поводилася, то Миколйа обов'язково порадує її улюбленими солодощами, залишивши їх під подушкою. А ще Святий Миколай обожнює домашнє печиво і молоко, тому якщо хочете порадувати його, напередодні обов'язково приготуйте разом з дитиною смачне частування Миколаю і залиште на ніч на столі разом зі склянкою свіжого молока.

Ніч на передодні свята чарівна – перед сном потрібно обов'язково загадати бажання Святому Миколаю, і з цією думкою постаратися заснути, тоді воно обов'язково збудеться. Послухавши добрі історії про Святого Миколая Чудотворця і неодмінно загадавши бажання, діти засинають солодким сном, і хочеться вірити, що в цю ніч кожному малюку присниться найдивовижніший і найчарівніший сон!

Формування основ музичної культури починається в дошкільному віці. Музичний розвиток має незамінний вплив на загальний розвиток: формується емоційна сфера, удосконалюється мислення, дитина стає чуйною до краси в мистецтві і життя. Успіх музичного розвитку залежить від усього педагогічного колективу дошкільного закладу і від батьків, так як поза музичними заняттями є інші можливості збагачення дітей музичними враженнями, різноманітні форми здійснення в музичній діяльності в повсякденному житті дитячого садка і сім'ї.

Для повноцінного розвитку комплексу музичних здібностей в дошкільників необхідна допомога батьків. Сім'я - перша соціальна спільність, яка закладає основи особистісних якостей дитини, тут вона навчається жити справжнім соціальним життям, спільним з іншими людьми: ділити горе і радість, відчувати єдність з рідними людьми. У той же час емоційна холодність у сім'ї самим несприятливим чином позначається на психологічному розвитку дитини і насамперед на його творчих здібностях, на ефективності навчання, спілкування. Тому педагоги дошкільного закладу повинні встановити взаємодію, і спільну роботу для повноцінного розвитку дитини. Всі сім'ї мають різний рівень соціальної культури. В одних з повагою ставляться до музики, намагаються дати дітям музичну освіту, розвинути їхні здібності. В інших сім'ях музичне виховання ставлять на задній план.

Якщо дитина ходить у дитячий сад, корисно закріплювати отримані враження, розпитуючи про перебування в дитячому саду, пропонувати заспівати пісню, станцювати або намалювати те що запам'яталося.

Батькам потрібно пам'ятати, що там, де старші люблять музику, співають, грають на музичних інструментах, створюється особливо сприятливе середовище для розквіту обдарування дитини. Якомога частіше влаштовувати спільні дуети з мамою, татом, бабусею, що сприяє взаєморозумінню і формує любов до співу. В сучасних умовах особливу роль відіграють технічні засоби: радіо, телебачення, аудіозаписи, диски, караоке. У сім'ї батьки підтримують інтерес дітей до прослуховування музичних творів, використовують як власні записи, так і ті, які надає в розпорядження музичний керівник.

Музика в житті дитини


Дитина та музика


Музика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух та емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якомога ближче стискається зі світом дитинства. Якщо вони разом мріють, фантазують, сміються і грають,то діти відчуваючи цю близкість дорослого, відкривають їм свої таємниці, почуття та емоції. Як це прекрасно - знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять слухати.Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли, про що ця пісня, вслуховувались у звучання слів та словосполучень.



Музика, як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почутів, настрою, ідей. Слухання музики розвиває інтерес до неї, любов, розширює кругозор, підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокальною і інструментальною. Це можуть бути пісні виконані батьками, чи музичні твори у грамзапису, ауді та відео записи. Для кращого запам”ятовування пісні, чи музичного твору, можна асоцціювати його з тим, що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула. Дуже гарно запам”ятовують діти пісні з мультфільмів, тому, що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя. Батьки повинні вчити дитину любити пісню, насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цілісність.


Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментамиАле в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложкипалички, камінцікапронові пляшечки чи коробочки, яки наповнюють крупоюгорохомквасолею. І граючи на такому інструменті, дитина покращує виконання пісні, і одержує велике задоволення.
Для розвитку танцювальних навичок потрібно як умога більше розвивати у дитини потребу в рухах. Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення.

Якщо музика визиватиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально.

Вплив музики на психіку дитини


Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення, спокою та гармонії до неспокою, пригніченості або агресії).

У зв'язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.

Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитини) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах) спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика при гіперзбудливості, розгальмованим дітям зі слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.

Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги.

Музику можна слухати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже в ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м'яку музику і попросіть її закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в неї позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.


Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту Панг вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому - може заподіяти людині шкоди.


Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на того, хто говорить. Наш внутрішній стан, наші думки, ставлення до світу виявляються в змісті промови, в її інтонаційному забарвленні. А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, у свою чергу відкладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші стосунки з ним. Наприклад грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не сприймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошена спокійним, м'яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.



Музичне виховання дитини в сім′ї


Діти, які частіше знайомляться з музикою, мають більш багатші почуття, вони частіше звертають увагу на почуття і переживання інших людей. Краще, швидше і повніше вбирають у себе все нове, як правило добре навчаться в школі.
Багато дітей дуже ємоційні. Вони відчувають велику потребу в художніх враженнях, в активному прояві своїх почутів. Ті, хто зблизька спостерігають за життям маленьких дітей, знають з яким натхненням малята співають, танцюють.


Зацікавленність до музики і музичні здібності виявляються у дітей по різному. Багато з них із великим інтересом слухають музику і співають, інші до музики ніби то байдужі. Іноді вважають, що такі діти від природи не музичні, у них немає слуху і розвивати його безперспективно. Така точка зору невірна. У кожної дитини можливо пробудити зацікавленність і любов до музики, розвивати музичний слух та голос. Це підтверджує життєва практика і наука. Привчати дитину до музики в домашніх умовах потрібно з самого раннього віку. Робити це потрібно різними способами: співати дитині пісні, привчати слухати платівки, музичні записи, дитячі музичні радіо та дивитися музичні телепередачі. Якщо є можливість водити дитину на концерти.

Треба прагнути до того, щоб діти не просто раділи музиці, а вчилися переживати закладенні в цю музику почуття. Треба розмовляти з дитиною, питати в неї:
-яка це музика, весела чи сумна? Спокійна чи навпаки? Що така музика може розповісти?
Що під неї хочеться робити? пропонувати дитині самостійно дати назву музичному твору. З'ясувати, чому саме таквона хоче його назвати.
Такі питання викликають інтерес дітей до слухання і розвивають творчі здібності малечі.

Розвивати вміння емоційно переживати музику допомогає також читання казок, оповідань, тому що переданний словесно сюжет і переживання героїв дітям більш доступний.

Діти дуже люблять повторно слухати музику, яка їм сподобалась. Іноді можно загадувати загадки: співати мелодію без слів і запитати яка це пісня. Таким чином непомітно дитина привчається до музики. В наслідок такої роботи батьки зрозуміють, те що дітей без слуху немає. Є діти у яких ще невиявляються музичні здібності і треба допомогти їм розвиватися: більше співати, слухати музику, танцювати. Треба створити в сім'ї атмосферу любові до музики, якомого схвалювати потребу дитини проявиляти себе в музиці. Треба пам'ятати, що це приносить дитині радість і робить її добрішою.

Здібності вашої дитини


Музичні
1.     Любить музику і музичні записи, завжди прагне туди, де можна послухати музику.
2.  Швидко реагує на ритм і мелодію, уважно вслухається в них, легко запам'ятовує.
3.     Якщо співає, то вкладає у виконаня свої почуття, енергію, передає свій настрій.

Артистичні
1. Часто, коли дитині не вистачає слів, вона виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами.
  1. Змінює тональність і гучність голосу мимоволі, наслідуючи людину, про яку розповідає.
  2. З великим бажанням виступає перед аудиторією, навіть перед дорослими.

Літературні
1. Розповідаючи про щось, уміє дотримуватися образного сюжету, не втрачає основної думки.
  1. Любить фантазувати на тему реальної події, причому додає до розповіді щось нове і незвичайне.
  2. В усних розповідях добирає такі слова, що добре передають емоційні стани й почуття героїв.

Художні
1. Не знаходячи потрібних слів, дитина починає малювати або ліпити для того, щоб висловити свої почуття.
  1. Любить малювати чи ліпити людей, тварин, різні предмети.
  2. Прагне створити щось: прикрасу для кімнати, одягу тощо.

Спортивні
1.  Дитина енергійна і повсякчас хоче рухатись.
  1. Дитина смілива, не боїться дрібних травмувань.
  2. Краще від однолітків фізично розвинута, рухається легко, пластично.

Інтелектуальні
1.  Добре мислить, розуміє причини і мотиви вчинків інших людей.
  1. Має хорошу пам'ять, любить спостерігати.
  2. Ставить багато продуманих і доцільних ситуативних запитань.

Науково-дослідницькі
1.  Уміє чітко висловити словами чужу і свою думку або спостереження.
  1. Часто намагається знайти своє пояснення причин і змісту подій.
  2. Пробує малювати схеми, створювати конструкції.

Технічні
1.  Цікавиться різноманітними механізмами й машинками.
  1. Полюбляє розбирати старі прилади, радіоапаратуру.
  2. Любить поглядати журнали, де є креслення, схеми тощо.



Цікаво знати. Музика, яка лікує.

Щодня ми чуємо музику і навіть не підозрюємо, що звуки  можуть допомагати людям при лікуванні різних захворювань.
Одним з перших, хто пояснив лікувальний ефект музики був Піфагор. Він стверджував, що музика підкоряється вищому закону (математиці) і відновлює в організмі людини гармонію. А давньогрецький лікар Гіппократ лікував музикою безсоння та епілепсію.
Пізніше вчені зробили висновки, що музика може знімати втому й заряджати людину енергією, позитивно впливати на систему кровообігу та дихання.

Слухайте!

Музикотерапевти відзначають, що для кожного конкретного пацієнта треба підбирати індивідуальні мелодії, але існують універсальні "мелодії - цілителі" для певного психічного стану чи захворювання.

Для поліпшення настрою слід слухати:
"Рондо в турецькому стилі" В.А.Моцарта
"Хабанеру" з опери "Кармен" Жоржа Бізе
"Тріумфальний марш" з "Аіди" Джузеппе Верді

Забути про неприємності та проблеми вам допоможе:
"Аве Марія" Франца Шуберта
"Колискова" Йоганесса Брамс

Сонливість проженуть :
концерти та сонати Антоніо Вівальді
серенади Франца Шуберта

Відчуттям ранкової свіжості наповнять душу:
"Ранковий настрій" Едварда Гріга
"Ранок" Ріхарда Штрауса
симфонічний ескіз "Море" Клода Дебюссі
"Пробудження птахів" Олів'є Мессіна

Під час депресії рекомендовані елегії, ноктюрни, колискові.
При перевтомі слід послухати записи:
Елвіса Преслі
Луї Армстронга
Дюка Веллінгтона

При порушенні сну зможуть допомогти:
п’єиси П.І. Чайковського
мелодії КрістофаГлюка
твори Роберта Шумана

Релігійна музика полегшує біль, дарує відчуття спокою.
Головний біль, пов'язаний з емоційним перевантаженням, зменшиться , коли у вас буде звучати:
"Венгерська рапсодія" Ференца Ліста
сюїта "Маскарад" Арама Хачатуряна
"Дон Жуан" В.А.Моцарта

Краще слухати музику у зручному положенні із заплющеними очима 10-15 хвилин. Музика допомагає саме тоді, коли її пропускають через себе, заповнюючи музикою свої думки та свідомість.

Грайте!

Почуватися краще людині допомагають не лише певні мелодії, алей певні інструменти.
Доведено, що арфа гармонійно впливає на роботу серця і здійснює ефективну дію на флегматиків.
Барабан допомагає хворому серцю нормалізувати ритм та лікує кровотворну си
Звуки скрипки лікують душу та допомагають у самопізнанні людині.Цей інструмент благотворно впливає на меланхоліків.
Кларнет виведе вас з пригніченого стану.
Орган гармонізує діяльність хребта та "наведе лад у голові".
Піаніно нормалізує роботу щитовидної залози.
Флейта очищує легені.
Під впливом саксофону активізується сексуальна енергія людини.

Співайте!

Вчені стверджують, що спів теж може лікувати хвороби. У стародавньому Єгипті співом хору лікували безсоння. Сьогодні фахівці радять батькам, діти яких страждають на заїкання, віддати їх на хор. Хоровий спів також допомагає тим, хто не вимовляє певні звуки. Загалом спів нормалізує фізичний стан людини. Під час цього процесу активно задіяний весь організм- активно б'ється серце, дихають легені, виконуються рухові функції. Після 5 -10 хвилин власного співу покращується настрій, підвищується активність.
Тож слухайте музику, грайте на музичних інструментах і співайте!

Дихайте на повні груди і будьте здорові!


МУЗИКА В ЖИТТІ ДИТИНИ





Дошкільний вік – це час максимального заохочення до світу прекрасного. Мета музикально – естетичного виховання основується загальними вимогами нашого суспільства.


Музика супроводжує людину все її життя. Д.Шостакович сказав: «В біді, в радощах і відпочинку – музика завжди з людиною. Вона так міцно ввійшла в життя, що її сприймають як належне, як повітря яким дихають. Не замислюючись, не помічаючи… Наскільки бідніше став би наш світ, якби втратив цю чудесну своєрідну мову, яка допомагає людям зрозуміти один одного».


Наша задача вчити дітей розуміти «цю прекрасну своєрідну мову», постійно розвивати музичний смак. Необхідною умовою формування особистості – це гармонічне поєднання розумового та фізичного розвитку, моральна чистота та естетичне ставлення до життя та музики. Досягти цього можна тільки правильно організувавши музичне виховання дітей.


Естетичне виховання направлене на розвиток вміння дошкільнят сприймати, почувати і розуміти прекрасне, помічати добре та погане, творчо, самостійно діяти, заохочуючись різними видами художньої діяльності.


Одним з самих яскравих способів естетичного виховання – є музика. Щоб вона виконувала цю важливу функцію, необхідно розвивати в дитині загальну музичну підготовку. Які ж основні ознаки загальної музичності?


Перша ознака музичності – вміння почувати характер, настрій музичного твору, співпереживати почутому, виявити емоційний настрій, розуміти музичний образ. Музика хвилює маленького слухача, викликає зворотну реакцію, знайомить з життєвими явищами, породжує асоціації. Ритмічне звучання маршу викликає в нього радість, збудження, а п’єса про хвору ляльку навіює жалість.


Друга ознака музичності – вміння вслуховуватись, порівнювати, оцінювати, це необхідне в елементарно – слухової культурі. Наприклад, діти порівнюють прості особливості музичних звуків (високі та низькі, темброве звучання роялю та скрипки), вчаться розрізняти просту структуру музичного твору (заспів пісні, приспів, три частини п’єси). Визначають виразність контрастних художніх образів – протяжний характер заспіву та енергійний рухливий приспів. Постійно збирається запас улюблених творів. Які діти дуже люблять слухати та виконувати, закладаються основи музичного смаку.


Третя ознака музичності – виявлення творчого ставлення до музики. Слухаючи музику, дитина по своєму уявляє художній образ, передаючи його в співі, грі, танці. Діти виконують «Вільний танок», використовуючи вже знайомі танцювальні рухи в різних комбінаціях, та додаючи свої, особливі. Діти імпровізують прості пісеньки.




З розвитком загальної музичності у дітей з’являється емоційне ставлення до музики, удосконалюється музичний слух, породжується творче уявлення. Музичне виховання – це комплексний розвиток загальної музичності, формування індивідуальності дитини в цілому.





Немає коментарів:

Дописати коментар