6 вересня 2018 р.

Діагностика музичних здібностей

Позитивні результати у музичному вихованні та
розвитку дітей досягаються за умови знання та вра-
хування специфіки їхнього психічного розвитку, при-
роди та особливостей музичних здібностей, музичної
обдарованості. На основі цих знань музичний керівник може
здійснювати музичне виховання дітей, відкривати їм
прекрасний світ істинного музичного мистецтва, що є
невід’ємною частиною їхнього життя.

Діагностування музичних здібностей охоплює
різні сфери психіки дитини (емоційну, психомоторну,
кінестетичну, слухову), тому що природа музичних
здібностей є вродженою психомоторноемоційною
властивістю.
Створення тестів для вивчення музичних здібнос-
тей дошкільників, що не починали музичного навчан-
ня, зумовлено тим, щоб побачити з якими музичними
здібностями приходить дитина у світ, чого не торкну-
лась система музичного виховання і навчання.


Тести С.Науменко


1. Вивчення чуття ритму.
а) проплескати в долоні ритм мелодії, яка подобається;
б) проплескати в долоні ритм мелодії, яку заграв дорослий;
в) закінчити ритмічний малюнок запропонованої дорослим мелодії.

2. Вивчення кінестезії дитини.
а) по команді дорослого показати праву, ліву руки;
б) володіння руками – вправо, вліво.

3. Ладове чуття.
а) зіграти твори в мінорі (В.Косенко «Вальс», Ф.Шопен «Вальс №7», укр. нар пісню «Їхав козак за Дунай»
б) заграти твори в мажорі (П.Чайковський «Марш дерев‘яних солдатиків», Д.Кабалевський «Клоуни»)

4. Чуття тембру.
а) грати на інструментах в різних регістрах;
б) грати на різних інструментах, а дитина повинна визначитися;
в) вибрати інструмент для супроводу укр. нар. танцю «Козачок».

5. Музичне сприймання.
а) заграти п‘єсу без останнього такту, діти повинні визначити чи вона закінчилась;
б) заграти твір і попросити дітей розказати про музику, визначити форму твору;
в) заграти різні за настроєм і характером твори (ввести відволікаючі предмети під час прослуховування).

Немає коментарів:

Дописати коментар