Гра — найдоступніший вид діяльності для дитини,
що дає їй змогу самостійно вправлятися у засвоєні способів сенсорних дій.
Відмінність музично-дидактичних ігор від інших полягає у тому, що дитина у
цікавій, доступній для неї формі має почути, розрізнити, порівняти особливості
музики і скерувати свої дії відповідно до цього.
Завдання музично-дидактичних ігор відповідно до віку дошкільників
Молодша група
Учити сприймати:
·
висоту звуків — розрізняти контрастні за висотою звуки
першої та другої октав;
·
ритм — розрізняти та відтворювати прості ритмічні
рисунки, що складаються з половинних та четвертних довжин;
·
тембр — розрізняти за звучанням брязкальце, дзвіночок,
бубон, піаніно;
·
динаміку — розрізняти контрастні за звучанням твори
(голосно — тихо).
Середня група
Учити сприймати:
·
висоту звуків — розрізняти виразні можливості інтервалів
— октави, септіми, сексти, квінти;
·
ритм — розрізняти акценти як засіб виразності у музиці
на прикладі з четверними довжинами; розрізняти звучання простих ритмічних
рисунків;
·
тембр — розрізняти виразність звучання контрастних інструментів
(дзвіночок, дудочка, піаніно), а також маракасів, цитри, ксилофону, флейти;
·
динаміку — розрізняти виразні можливості двох динамічних
відтінків (голосно — тихо).
Старша група
Учити сприймати:
·
висоту звуків — розрізняти виразні можливості
інтервалів від кварти до прими, тризвуччя мажорного та мінорного ладу,
послідовність з трьох — п’яти ступенів;
·
ритм — розрізняти більш складні ритмічні рисунки, що
складаються з двох — трьох різних рисунків і можуть містити ритм із синкопами;
·
динаміку — розрізняти динамічні відтінки (голосно, помірно
голосно, тихо, помірно тихо);
·
тембр — порівнювати за звучанням такі музичні інструменти,
як скрипка, триола, акордеон, баян тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар